Werk & School (Esmeralda)

Werk en school. Wat ik belangrijk vind is dat je je school afmaakt. Want hierdoor heb je later een goede baan. Ik wil het beter doen dan mijn moeder. Mijn moeder heeft haar school niet afgemaakt en ik wil dat wel, want ik zag dat zij heel veel moeite had om rond te komen. Ik wilde het voor mezelf beter hebben. Ook wil ik in het buitenland wonen en daar ook aan het werk gaan.

Ik doe nu een kappersopleiding en ik werk bij een supermarkt. Bij de supermarkt werken vind ik leuk, omdat er veel verschillende leuke mensen daar zijn. Ik heb veel klanten die mij op straat herkennen en een gesprekje met me aan gaan, dit vind ik ook leuk en vriendelijk van hun. Ik vind de kappersopleiding leuk, alleen vind ik stage lopen niet leuk. Omdat ik op school de docenten ken en je weet precies wat je kan doen. Je kan met elkaar lachen. Bij stagelopen werk je met een bedrijf. Je moet het willen zijn. Ik vind het niet leuk om stage te lopen op een plek wat ik later toch niet wil zijn.

Ik ga het even uitleggen. Mijn keuze was eerst de opleiding verpleegkundige, maar door dat je bepaalde handeling moest doen, wat ik niet wou doen. Dacht ik dan kies ik wel voor de opleiding kapster tot ik niveau 2 heb behaald en daarna me switch doe. Ik moet wel zeggen dat bij de kappersopleiding ik ook wel heel veel dingen leer, die ik in de toekomst kan gebruiken voor de opleiding en werk dat ik later ook echt wilt gaan doen. En dat is richting maatschappelijk werk. Ik heb in het verleden ook een stageplek gehad, waar ik op een kinderdagverblijf werkte en daar had ik het naar me zin. En zo is de gedachte bij mij gebleven om met kinderen te werken en ook andere te helpen.

Ik zei ooit voor de grap tegen mijn voogd, nadat ze me vroeg wat wil je later worden. Dat ik voogd wil worden. Mijn voogd zei toen tegen mij, dat het wel bij mij zou passen. En dat ze mij dat wel zou zien doen. Dit heeft mij aan het denken gezet tot op heden, om die richting op te gaan. Het lijkt me dan leuk om dan ook met kinderen te werken en deze dan te helpen met al hun problemen. Want ik ben een persoon die graag mensen wil helpen en hun de goede richting op wilt sturen.

Het is niet altijd makkelijk, je hebt ups-and-downs, maar je moet altijd positief proberen te blijven.

En denk er aan; Altijd Blijven Lachen!!!!!

 



Populaire posts van deze blog

Omgaan met geld (Marjama)

Uithuisplaatsing (Esmeralda)

Even voorstellen (Marjama)