Weglopen (Esmeralda)

Weglopen is tegenwoordig wat veel jongeren doen. En vandaag wil ik het hierover hebben. Ik vind dat je het niet moet doen, want 9 van de tien keer wordt je toch opgepakt. Het is gewoon niet slim, want ik vind dat als je wegloopt ook gewoon moet nadenken. Is het het waard. Je moet aan de consequenties denken. Want als je door de politie gepakt wordt en bij de eerste 2 keer krijg je een waarschuwing en bij de 3e keer wordt je meegenomen.

Ik zag dit zelf ook als oplossing en realiseer me later dat je er nergens mee komt en het alleen maar erger voor jezelf maakt. Ik dacht eerst ik wil gewoon weg van hier en dacht niet wat er zou gebeuren, op dat moment dit is de goede oplossing. Ik zou het anders doen als ik hier meer over wist en zou het beter oplossen.

Ik adviseer als je hier aan denkt, om het niet te doen. Allereerst zou ik kijken wat het probleem is en dit bespreekbaar maken. Mocht je mishandeld zijn dan kan je beter eerst politie bellen of een vertrouwenspersoon benaderen of vrienden die dichtbij je staan of op school. Vrienden geven niet altijd goede advies want die zijn jong en begrijpen het niet. Je kan beter dit met een volwassen persoon zoals je leraar of mentor bespreken.

Ga dus niet weglopen als oplossing. En mocht je iets kwijt willen aan mij, dan kan ik je misschien ook helpen.

Tip van vandaag: Goed nadenken over wat je doet.

En denk er aan Altijd Blijven Lachen






Populaire posts van deze blog

Omgaan met geld (Marjama)

Uithuisplaatsing (Esmeralda)

Even voorstellen (Marjama)