Positiviteit (Esmeralda)


Vandaag wil ik het hebben over positiviteit. Ik denk dat veel mensen niet positief denken. Omdat veel mensen slechte dingen doen. Zodra ze niet meer thuis wonen, proberen ze te zoeken naar slechte dingen zoals roken of drugs gebruiken of andere slechte dingen, ze denken op dat moment dat dit gaat helpen. Of ze gaan met slechte vrienden om en dat heeft ook een slechte invloed. En die invloed moet je niet hebben, je moet juist positieve invloed hebben van mensen. Goede mensen die je steunen, helpen en begrijpen.

Vaak weten ze niet hoe ze moeten omgaan met hun emoties en met de situatie waar ze ineens in zitten. Door doelen te stellen voor jezelf heb je vooruitzicht. Ik heb lange termijn doelen en korte termijn doelen. Als ik in een moeilijke situatie kom te zitten, probeer ik voor mezelf korte termijn doelen te stellen. Zoals wat ik deed is aardig doen in de groep waar ik kwam te wonen, om zo een goede band te creëren met de mensen die daar al woonden.

Op dat moment was het voor mij belangrijk om positief te blijven. Ik dacht ik kom hier wel uit en dit zal ook niet een eeuwigheid duren. Want als ik me niet positief zou opstellen, zou het verkeerd uitpakken en dan zou het nog veel langer en erger worden. Dus gelukkig dacht ik op dat moment aan positiviteit.


Af en toe kan je een bui hebben waarbij je niet goed voelt. En soms gaat het niet zoals je het zelf wilt hebben. Op dat moment kies ik ervoor om een lekkere douche te nemen en alles weer opnieuw te doen, zoals me haren doen, nieuwe kleren aandoen. Meestal denk ik dan als me haar goed zit en me kleding past hoe ik het wou hebben, dan heb ik meer de drang om iets te ondernemen. Want op dat moment voel ik me lekker in me vel.

Als ik me fijn in me vel voel ga ik meer stappen ondernemen. Dit is belangrijk zodat ik bezig ben met goede dingen doen. Goede dingen voor mij op een dag zijn thuis schoonmaken, zingen, relaxen, shoppen, schoolwerk en stage. Ook vind ik het leuk om tiktok dansjes te oefenen. Ook voel ik me fijn als ik iets lekker voor mezelf klaar maak.

Als mijn dag klaar is, dan ga ik al denken over wat ik de volgende dag kan gaan doen. Zo heb ik een positieve vooruitblik voor mezelf en dit is ook een fijn gevoel die ik voor mezelf creëer op dat moment. En als er iets leuk op de planning staat, dan leef ik daarnaartoe op een positieve manier. Zoals wimperextensions zetten, of ik zie op mijn agenda dat ik een vrije dag heb. Dan plan ik die in zoals ik binnenkort een vrije dag heb. En op deze dag wil ik lekker genieten van mijn vrijheid op die dag, want ontspanning is ook heel erg belangrijk.

Ontspanning is belangrijk, omdat je lichaam en geest rust nodig heeft. Dit kan je voor jezelf helemaal invullen en op verschillende manieren doen. Cake bakken, playstation spelen, muziek luisteren, netflix kijken, met goede vrienden bellen, een wandeling maken. Zo kan je heel veel verschillende manieren vinden om iets te doen, zodat je lekker ontspant en hierdoor ga je ook lekker in je vel zitten.

 

                                              Dus denk eraan Altijd Blijven Lachen!!!

Populaire posts van deze blog

Omgaan met geld (Marjama)

Uithuisplaatsing (Esmeralda)

Even voorstellen (Marjama)